Kampania Pora na pomidora - kampania reklamowa, media społecznościowe - ITBC

Case study

Kampania „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”

edycja 6, 2016

Klient:

Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych

Grupa docelowa

  • Bezpośrednia – rodzice i opiekunowie (w tym głównie matki), dzieci i młodzież
  • Pośrednia – media ogólnopolskie i regionalne, newsowe, kobiece, parentingowe, zdrowotne, blogerzy

Sytuacja wyjściowa

Na początku 2016 roku eksperci Instytutu Żywności i Żywienia opublikowali nową Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Największą zmianą względem poprzedniej jej wersji był „awans” warzyw i owoców na pierwsze miejsce wśród grup produktów spożywczych zalecanych do spożycia (wcześniej były to produkty zbożowe).

Głównym celem kampanii było aktywne promowanie rodzimych warzyw i owoców oraz ich spożycia – szczególnie wśród dzieci i młodzieży – w celu kształtowania pozytywnych nawyków żywieniowych. Lokalne warzywa i owoce to naturalny i prosty wybór – dzięki walorom jakościowym, zdrowotnym, smakowym i kulinarnym. Powinny one stanowić główny element codziennej diety, niezbędny i ważny dla utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia.

Zrealizowane działania

  • Współpraca z Dominiką Wójciak – zwyciężczynią III edycji programu „Master Chef” – ambasadorką kampanii
  • Współpraca z ekspertem ds. żywienia
  • Cykliczna obecność w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie” w TVP 2
  • Owocowo-warzywne warsztaty kulinarne dla gimnazjalistów w Warszawie, Nowej Wsi, Brusach, Pleszewie i Włodowicach (woj. śląskie)
  • Prowadzenie Facebooka
  • Konkursy na Facebooku
  • Konkurs we współpracy z wiodącym portalem parentingowym – Onet.dziecko.pl

Efekty:

W warsztatach dla gimnazjalistów, organizowanych we współpracy z Fundacją „Szkoła na widelcu”, udział wzięło prawie 150 uczniów. Gimnazjaliści z entuzjazmem przygotowywali potrawy z lokalnych warzyw i owoców oraz chętnie włączyli się w promocję idei spożywania sezonowych produktów.

O warzywach i owocach rozmawiano również na antenie TVP2, w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie” (średnia liczba widzów: 391 tys. osób), podczas których blogerka i laureatka programu „Master Chef” – Dominika Wójciak inspirowała i gotowała dla widzów, a ekspert kampanii ds. żywienia, Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska opowiadała o walorach zdrowotnych, odżywczych i smakowych naszych rodzimych produktów. Do spożywania polskich warzyw i owoców zachęcano także w Internecie – w konkursie organizowanym na portalu Onet.Dziecko.pl wzięło udział ponad 300 uczestników, dzieląc się swoimi pomysłami na włączenie lokalnych i sezonowych warzyw oraz owoców do codziennego jadłospisu najmłodszych. Łączna liczba publikacji nt. kampanii „Pora na pomidora” w 2016 roku wyniosła 300.

Kontakt

ITBC Communication Sp. z o.o.
ul. Kaleńska 5
04-367 Warszawa
tel.: (+48) 22 250 49 10
e-mail: info@itbc.pl

© ITBC Communication

Ta strona korzysta z plików cookies, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij