Case study

Kampania „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”

Klient

Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych

Grupa Docelowa

  • Bezpośrednia – rodzice i opiekunowie (w tym głównie matki), dzieci i młodzież
  • Pośrednia – media ogólnopolskie i regionalne, newsowe, kobiece, parentingowe, zdrowotne, blogerzy

Sytuacja wyjściowa

Na początku 2016 roku eksperci Instytutu Żywności i Żywienia opublikowali nową Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Największą zmianą względem poprzedniej jej wersji był „awans” warzyw i owoców na pierwsze miejsce wśród grup produktów spożywczych zalecanych do spożycia (wcześniej były to produkty zbożowe).

Głównym celem kampanii było aktywne promowanie rodzimych warzyw i owoców oraz ich spożycia – szczególnie wśród dzieci i młodzieży – w celu kształtowania pozytywnych nawyków żywieniowych. Lokalne warzywa i owoce to naturalny i prosty wybór – dzięki walorom jakościowym, zdrowotnym, smakowym i kulinarnym. Powinny one stanowić główny element codziennej diety, niezbędny i ważny dla utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia.

Zrealizowane działania

  • Współpraca z Dominiką Wójciak – zwyciężczynią III edycji programu „Master Chef” – ambasadorką kampanii
  • Współpraca z ekspertem ds. żywienia
  • Cykliczna obecność w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie” w TVP 2
  • Owocowo-warzywne warsztaty kulinarne dla gimnazjalistów w Warszawie, Nowej Wsi, Brusach, Pleszewie i Włodowicach (woj. śląskie)
  • Prowadzenie Facebooka
  • Konkursy na Facebooku
  • Konkurs we współpracy z wiodącym portalem parentingowym – Onet.dziecko.pl

Efekty:

W warsztatach dla gimnazjalistów, organizowanych we współpracy z Fundacją „Szkoła na widelcu”, udział wzięło prawie 150 uczniów. Gimnazjaliści z entuzjazmem przygotowywali potrawy z lokalnych warzyw i owoców oraz chętnie włączyli się w promocję idei spożywania sezonowych produktów.

O warzywach i owocach rozmawiano również na antenie TVP2, w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie” (średnia liczba widzów: 391 tys. osób), podczas których blogerka i laureatka programu „Master Chef” – Dominika Wójciak inspirowała i gotowała dla widzów, a ekspert kampanii ds. żywienia, Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska opowiadała o walorach zdrowotnych, odżywczych i smakowych naszych rodzimych produktów. Do spożywania polskich warzyw i owoców zachęcano także w Internecie – w konkursie organizowanym na portalu Onet.Dziecko.pl wzięło udział ponad 300 uczestników, dzieląc się swoimi pomysłami na włączenie lokalnych i sezonowych warzyw oraz owoców do codziennego jadłospisu najmłodszych. Łączna liczba publikacji nt. kampanii „Pora na pomidora” w 2016 roku wyniosła 300.

KONTAKT

ITBC Communication Sp. z o.o.
ul. Kaleńska 5
04-367 Warszawa
tel.: (+48) 22 250 49 10
e-mail: info@itbc.pl

Należymy do:

© ITBC Communication

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies, celem przechowywania informacji na Twoim urządzeniu. Pliki te są stosowane do zapewnienia funkcjonalności serwisu na wysokim poziomie, a także w celach statystycznych i reklamowych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies będzie oznaczać, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies lub je usunąć ze swojego urządzenia. Działanie użytkownika polegające na korzystaniu z niniejszej strony przy standardowym ustawieniu funkcji przeglądarki, będzie traktowane jako akceptacja wykorzystywania plików cookies w sposób określony w tym komunikacie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zachęcamy również do kontaktu pod adresem e – mail [zgodaRODO@itbc.pl]. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close