Kampania Lubię kaszę, kampania wizerunkowa, kampania informacyjna - ITBC

Case study

Kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”

Edycja 3, 2015 r.

Klient:

Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych

Grupa docelowa

  • Bezpośrednia – kobiety w wieku 30 – 50 lat, mieszkanki miast, w tym matki
  • Pośrednia – media ogólnopolskie i lokalne, kobiece, zdrowotne i parentingowe, blogerzy kulinarni

Sytuacja wyjściowa

Z sondażu przeprowadzonego przez agencję badawczą Inquiry na grupie 1000 Polaków wynika, iż Polacy zbyt rzadko jedzą kaszę: tylko 1% badanych je kaszę codziennie lub prawie codziennie, a 9% spożywa ją kilka razy w tygodniu. Najczęściej wybieraną kaszą jest gryczana (73% ankietowanych), z reguły podawana na sypko i łączona z mięsem. Tymczasem produkty zbożowe stanowią ważny element piramidy żywienia i powinny pokrywać przynajmniej 50-60% dostarczanej w ciągu dnia energii. Głównym celem kampanii było zachęcenie konsumentów do włączenia kasz na stałe do codziennego odżywiania, a także popularyzacja spożycia różnych rodzajów kasz wśród dzieci, młodzieży i dorosłych poprzez informowanie o walorach kulinarnych i odżywczych tego produktu.

Zrealizowane działania

  • Współpraca ze znanym szefem kuchni i miłośnikiem kuchni polskiej – Andrzejem Polanem.
  • Współpraca z ekspertem ds. żywienia.
  • Warsztaty kulinarne dla mieszkańców Gdańska i Wrocławia.
  • Konkurs dla internautów na fit dania z kaszą.
  • Konkurs dla blogerów.
  • Warsztaty dla blogerów – zwycięzców konkursu – z udziałem Andrzeja Polana.
  • Prowadzenie profilu na Facebook.

Galeria

Efekty:

O sukcesie kampanii świadczą liczne publikacje prasowe, jak również zaproszenia do wystąpień w radio czy telewizji (w tym programy śniadaniowe w TVP1 i TVP2). O kampanii i jej działaniach pisano m.in. na łamach takich pism, jak: Claudia, Świat Kobiety, Super Linia, Fakt czy Nasze Miasto oraz portalach: zwierciadlo.pl, polki.pl, newseria.pl, kobieta.dziennik.pl, jemradio.pl, foodandkitchen.pl, mamdziecko.interia.pl. Działania podjęte podczas 3. edycji kampanii zaowocowały liczbą blisko 300 publikacji.

Kontakt

ITBC Communication Sp. z o.o.
ul. Kaleńska 5
04-367 Warszawa
tel.: (+48) 22 250 49 10
e-mail: info@itbc.pl

© ITBC Communication

Ta strona korzysta z plików cookies, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij