Case study

Zmiana strategii komunikacyjnej Veeam Software

Klient:

Grupa docelowa

  • Specjaliści ds. informatyki w przedsiębiorstwach oraz instytucjach publicznych, mający duży wpływ na decyzje zakupowe w swojej organizacji
  • Kadra kierownicza oraz dyrektorzy departamentów dysponujący budżetami na zakup rozwiązań informatycznych
  • Dziennikarze branżowy i biznesowi

Sytuacja wyjściowa

Firma Veeam Software postanowiła wyjść ze swojej tradycyjnej niszy i zmienić wizerunek producenta oprogramowania do backupu na dostawcę rozwiązań zapewaniających stałą dostępność środowisk IT. Decyzja ta była podyktowana chęcią mocniejszego podkreślenia unikatowych funkcji swoich rozwiązań oraz potrzebą wyróżnienia się na tle innych producentów działających na silnie konkurencyjnym rynku.

Zrealizowane działania

  • Organizacja konferencji prasowej dla dziennikarzy branżowych i biznesowych. Podczas spotkania zaprezentowano wyniki badania „Availability Report”, prezentującego m.in. koszty przestojów usług informatycznych w polskich przedsiębiorstwach. Raport wpisywał się w założenia nowej strategii komunikacyjnej
  • Aranżacja wywiadów 1:1 i nieformalnych spotkań z ekspertami firmy Veeam Software (zarówno polskimi, jak i zza granicy)
  • Pisanie i lokowanie artykułów eksperckich w najważniejszych z punktu widzenia działalności Veeam Software portalach i prasie
  • Audyt medialny, którego celem było sprawdzenie w jaki sposób kluczowy dziennikarze opisują firmę i czy zgodnie z założoną strategią komunikacyjną

Galeria

Efekty:

  • Obecność czołowych dziennikarzy z wszystkich najważniejszych tytułów branżowych i biznesowych piszących o informatyzacji na konferencji prasowej.
  • Publikacje poświęcone wynikom raportu Veeam pojawiły się we wszystkich założonych tytułach prasowych i portalach, m.in.: Forbes, Puls Biznesu, Computerworld, ITwiz, IT Focus.
  • Dzięki aktywnemu komunikowaniu nowych przekazów (oraz proaktywnej postawie agencji i Veeam Software) ogólna liczba publikacji w 2016 roku zwiększyła się o 103% rok do roku, w tym o 215% w prasie i portalach biznesowych.
  • Audyt medialny przeprowadzony na koniec 2016 roku wskazał wysoką znajomość najważniejszych przekazów ze strategii komunikacyjnej Veeam Software

Kontakt

ITBC Communication Sp. z o.o.
Al. Ks. J. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
tel.: (+48) 22 250 49 10
e-mail: info@itbc.pl

© ITBC Communication

Ta strona korzysta z plików cookies, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij