
Case study
Otwarcie galerii handlowej Brama Mazur w Ełku
Klient:

Grupa docelowa
- Bezpośrednia – mieszkańcy Ełku i okolic
- Pośrednia – media lokalne
Sytuacja wyjściowa
W związku z otwarciem galerii handlowej Brama Mazur w Ełku, agencja przygotowała plan działań komunikacyjnych, których celem było poinformowanie lokalnych mediów o tym wydarzeniu. Głównym założeniem komunikacji było budowanie/stopniowanie napięcia – poprzez „dawkowanie” informacji dot. inauguracji.
Zrealizowane działania
- Trzy tygodnie przed otwarciem odbyło się spotkanie prasowe dla lokalnych mediów.
- Dziennikarze otrzymali zaproszenie w formie teasera, nawiązujące do hasła eventu otwarcia „Otwarcie z uśmiechem”: pierwsza przesyłka w postaci piłeczki antystresowej „smile”, z adnotacją „Uśmiechniesz się już 13 sierpnia”, druga – stanowiła właściwe zaproszenie.
- Podczas spotkania przedstawiciele lokalnej prasy mieli okazję spotkać się z prezydentem miasta oraz inwestorem, a także zobaczyć wnętrze galerii na kilka tygodni przed oddaniem obiektu do użytku.
- W kolejnych tygodniach dziennikarze otrzymywali komunikaty prasowe, w których stopniowo przekazywane im były informacje nt. galerii oraz jej otwarcia i towarzyszących mu atrakcji.
- W dniu oficjalnej inauguracji dziennikarze zostali zaproszeni do galerii przed otwarciem drzwi dla mieszkańców Ełku, by zobaczyć finalny efekt inwestycji i udokumentować to wydarzenie.
- Tydzień po otwarciu media otrzymały informację nt. 100 tys. osób, które odwiedziły galerię w pierwszych dniach po otwarciu.
Efekty:
Widocznym rezultatem przeprowadzonej kampanii informacyjnej było ogromne zainteresowanie mieszkańców Ełku otwarciem galerii. W ciągu pierwszego tygodnia jej funkcjonowania odwiedziło ją 100 tys. osób. W mediach lokalnych i branżowych pojawiło się ponad 70 pozytywnych publikacji – sprzed otwarcia i z pierwszych dni po otwarciu.
Kontakt
ITBC Communication Sp. z o.o.
Al. Ks. J. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
tel.: (+48) 22 250 49 10
e-mail: info@itbc.pl